Všeobecné obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
I. Základní ustanovení
1.
Tyto
všeobecné obchodní podmínky (dále jen
„obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012
Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) EUROLINE s. r. o. se sídlem
Dělnická 1501/95, Prostřední Suchá, 735 64 Havířov, IČ: 61942341 zapsán v živnostenském
rejstříku sp. značka C 12220/KSOS. (dále jen „prodávající“)
2.
Tyto
obchodní
podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti poskytovatele produktu a fyzické
osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako
spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“)
prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na
internetové adrese www.euro-line.cz.
3.
Ustanovení
obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná
od Obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání v kupní
smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
4.
Tyto
obchodní
podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
II.
Informace o poskytovaných produktech,
nabídce a cenách
1.
Informace o produktech, včetně uvedení jejich hlavních
vlastností, jsou uvedeny na internetových stránkách poskytovatele nebo je vytvořena
individuální nabídka na základě požadavků objednavatele, které poskytovateli
sdělí. Ta je pak zaslána objednavateli k posouzení. Poskytovatel výslovně
stanoví, že veškeré nabídky jsou nezávazné a nevyplývá z nich povinnost
uzavřít smlouvu, resp. je možné odstoupit od jejich realizace.
2.
Po
domluvě s objednavatelem zašle poskytovatel nabídku v termínu, na
kterém se obě strany domluví, a to na jeho adresu elektronické pošty nebo jinou
doručovací adresu uvedenou ve formě předvyplněné objednávky.
3.
Zaslaná
nabídka obsahuje zejména specifikaci produktu, jeho dodání, cenu, podmínky
prodeje a jeho dodání, ale také specifikaci některých požadovaných podkladů
potřebných pro zhotovení nebo poskytnutí takového produktu, který objednavatel
požaduje. V případě, že objednavatel je spotřebitel, budou k individuální
nabídce připojeny také další údaje uvedené v § 1811 a §1820 Občanského
zákoníku, které nejsou zřejmé ze souvislostí, tj. zejména nejsou výslovně
uvedeny v individuální nabídce nebo ve všeobecných obchodních podmínkách.
4.
Poskytovatel
při plnění smlouvy postupuje s potřebnou péčí, v ujednaném čase a není-li lhůta
ujednána, pak ve lhůtě přiměřené povaze objednaného produktu. Poskytovatel není vázán pokyny
kupujícího,
pokud tyto obchodní podmínky v určitých dílčích záležitostech nestanoví jinak,
nebo se smluvní strany nedohodnou jinak ve smlouvě.
5.
Kupující
má právo zkontrolovat průběh provádění objednaných produktů na základě oznámení
zaslaného poskytovateli. Ten pak sdělí kupujícímu termín kontroly.
III. Zhotovení a předání produktu
1.
Lhůta
pro zhotovení a dodání produktu
Poskytovatel se
zavazuje provést a poskytnout kupujícímu dohodnutý produkt nejpozději ve lhůtě
stanovené ve smlouvě. Dodací lhůta ale počíná běžet až v okamžiku, kdy kupující
uhradí zálohu nebo její část, která se k produktu vztahuje, a která má být
splatná nejdříve, a současně dodá poskytovateli veškeré podklady, které jsou
výslovně uvedeny ve smlouvě.
Pokud není
splněná některá z výše uvedených podmínek ze strany kupujícího, dodací
lhůta produktu se prodlužuje o dobu mezi uzavřením smlouvy a splněním uvedených
podmínek. To platí i v případě, kdy je lhůta stanovena pevným termínem.
2.
Podklady
od kupujícího
Kupující se
zavazuje předat poskytovateli podklady uvedené ve smlouvě, a také další
podklady, které považuje za potřebné či vhodné pro provedení či poskytnutí produktu
nejpozději do pěti dnů ode dne uzavření smlouvy, nedohodnou – li se ve smlouvě smluvní
strany jinak. Úplnost zaslaných podkladů poskytovatel ověří a v případě,
že nejsou všechny nebo nějaké chybí, požádá o jejich dodání kupujícího. Tím se
prodlužuje doba zhotovení produktu o dobu, než budou všechny podklady dodány
v požadovaném množství a kvalitě.
Poskytovatel
neodpovídá za nevhodnou povahu nebo právní či faktické vady podkladů, které mu
byly kupujícím předány. Poskytovatel není povinen provádět obsahové ani
pravopisné korekce a neodpovídá za to, že dodané podklady svým obsahem porušují
práva třetích osob anebo jsou v rozporu s platnými právními předpisy.
V případě, že kupující
trvá na využití dodaných podkladů, poskytovatel neodpovídá
za jakékoliv
vady produktů, způsobené těmito podklady. Kupující tímto prohlašuje a zaručuje poskytovateli,
že veškeré jím dodané podklady jsou smluvní strany oprávněny použít pro účely smlouvy
v souladu se smluvními podmínkami uvedenými ve smlouvě.
Poskytovatel není
odpovědný za právní či faktické vady podkladů dodané kupujícím nebo i produktu
v důsledku těchto vad, vůči jakýmkoliv nárokům třetích osob uplatněných ve
vztahu k těmto podkladům.
Pro případ, že
by i samotnému poskytovateli v této souvislosti škoda vznikla (např. vznikly mu
náklady na obranu, byl by povinen třetím osobám plnit aj.), zavazuje se kupující
veškerou případnou škodu uhradit, poskytnout zálohu na očekávatelné náklady poskytovatele,
a plnit nároky těmto třetím osobám namísto poskytovatele.
3.
Podklady
poskytovatele
Pokud
poskytovatel požádá kupujícího, aby se vyjádřil k podkladům, ze kterých
produkt vychází (zejména analýz, grafických návrhů, harmonogramů apod.), je
povinen tak učinit nejpozději do tří pracovních dnů od jejich obdržení.
Připomínky kupujícího se poskytovatel zavazuje zakomponovat do produktu.
V případě, že
tak kupující neučiní, platí, že tyto podklady jsou schválené. Pokud kupující
změní opakovaně podklady pro poskytovatele vztahující se k produktu, který
si objednal, nejenže se o tuto dobu prodlužuje realizace a dodání finálního
produktu, ale také vzniká povinnost kupujícího uhradit tzv. více práce,
spojené s opakovanou úpravou produktu. Smluvní strany se dohodly, že
provedení víceprací bude zpoplatněno částkou 500,- Kč + DPH za hodinu práce
poskytovatele.
4.
Zhotovení a dokončení produktu
V případě, že produkt
nebo jeho část zahrnuje služby, je závazek poskytovatele poskytnout produkt dle
smluvních podmínek. Produkt je dokončen, je-li předvedena jeho způsobilost
sloužit svému účelu, a to zpravidla zpřístupněním produktu kupujícímu.
V případě, že produkt
zahrnuje vytvoření webových stránek, aplikace, prezentace, případně jiné
zpracování, celku, který vyžaduje funkčnost, je způsobilost sloužit svému účelu
předvedena kupujícímu zkušebním (testovacím) provozem po dobu deseti dnů a
zpřístupněním administrátorského rozhraní nebo sdělením jiných
přístupových údajů k produktu.
Za dokončené se
považují produkt nebo i jeho části s drobnými vadami a nedodělky, nebo s vadami
souvisejícími s textovým obsahem, které nebrání užívání produktu.
V případě, že kupující
bude mít ohledně dokončení produktu pochybnosti, nebo si bude přát další úpravy
produktu nebo jeho části, uplatní své výhrady nejpozději do deseti dnů ode dne
zpřístupnění produktu.
Poskytovatel se
zavazuje v přiměřené lhůtě zapracovat výhrady kupujícího a upravit produkt
takovým způsobem, aby vyhovoval včas uplatněným výhradám kupujícího v co
nejvyšší míře.
Kupující nemůže
požadovat po poskytovateli, takové úpravy, které nejsou technicky nebo
technologicky proveditelné. V daném případě může poskytovatel odstoupit od
zhotovení takového produktu. V takovém případě se kupující nezříká
povinnosti uhradit náklady spojené se zhotovením předloženého produktu
v testovací lhůtě.
Pokud ale
takové požadavky nejsou pouze v možnostech realizace poskytovatele, ale
lze je na trhu poptat a realizovat ve spolupráci s dodavateli, předloží
poskytovatel novou cenovou nabídku na zhotovení upraveného produktu či jeho
části. Pokud je kupující akceptuje, poskytovatel s ním domluví úpravu
dodací lhůty a upraví podmínky dosavadní smlouvy s ohledem na nové
požadavky kupujícího.
5.
Podmínky užívání produktu
Produkt či
jeho část, které byly předány do užívání
kupujícímu a představují úplné nebo částečné plnění smlouvy, se stávají
vlastnictvím kupujícího. Ostatní podklady zůstávají ve vlastnictví poskytovatele
a kupující není oprávněn je užívat nebo je požadovat v rámci smlouvy,
pokud nebylo ve smlouvě stanoveno jinak.
Smluvní
strany se rovněž dohodly, že v případě, že kupující
bude v prodlení se zaplacením částky v celkové výši alespoň 2.000,- Kč včetně DPH, bude poskytovatel oprávněn pozastavit plnění
smlouvy, a
to až do doby, než se dluh kupujícího sníží na 500,- Kč. Tím nebudou dotčeny žádné povinnosti
kupujícího, včetně běhu smluvních pokut, úroků z prodlení apod.
Poskytovatel
je rovněž oprávněn po dobu nezbytně nutnou
přerušit provoz serveru nebo jiných zařízení poskytovatele, které negativně ovlivňují
vlastnosti či funkčnost produktu sjednané ve smlouvě. Přerušení provozu
produktu může poskytovatel uplatnit i v případě, kdy je nutné provedení
údržby nebo úprav těchto zařízení. Poskytovatel o pozastavení plnění a jeho
důvodu bez zbytečného odkladu informuje kupujícího.
Poskytovatel
se rovněž zavazuje informovat kupujícího do
tří pracovních dnů i v případě, kdy reklamní, marketingová, či jiná
podobná akce zamýšlená ze strany kupujícího, může způsobit nadměrné omezení
serveru či jiných zařízení.
Kupující
dále bere na vědomí, že poskytovatel je oprávněn
monitorovat a archivovat veškeré prováděné operace na svých zařízeních
užívaných kupujícím na základě smlouvy, a to za účelem vyhodnocování a
zlepšování poskytovaných služeb.
III.
Objednávka a uzavření kupní smlouvy
1.
Náklady
vzniklé objednavateli při použití
komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s objednávkou a posléze i
s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory), hradí objednavatel sám. Tyto náklady se neliší od základní
sazby.
2.
Před odesláním objednávky je objednavateli umožněno kontrolovat a měnit
údaje, které do objednávky vložil.
3.
Objednávku je možné provést:
a.
Elektronicky e-mailem nebo s vlastnoručním podpisem v naskenované
písemné objednávce
b.
Osobně
předáním pověřené osoby poskytovatele, která má oprávnění potvrdit objednávku a
uzavřít smlouvu
c.
Prostřednictvím
objednávkového formuláře na těchto stránkách (v takovém případě je poskytovatel
povinen objednavateli potvrdit obdržení objednávky). Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech
povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se
seznámil s těmito obchodními podmínkami.
4.
V
případě, že některý z požadavků
uvedených v objednávce nemůže poskytovatel splnit, zašle objednávajícímu na
jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový
návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením
objednavatele (dále jen kupujícího) o přijetí této nabídky (kupní smlouvy) poskytovateli
na jeho emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
IV. Účinnost smlouvy, změny, ukončení a
odstoupení od smlouvy
1.
Účinnost
smlouvy.
Smlouva je platná dnem jejího uzavření,
je podepsána oběma smluvními stranami a nabývá účinnosti až uhrazením první
zálohové faktury vystavené poskytovatelem prostřednictvím platby z účtu
vedeného na objednatele. Uzavřením smlouvy se poskytovatel zavazuje provést na
svůj náklad a poskytnout objednateli dohodnutý produkt. Objednatel se zavazuje produkt
převzít a zaplatit poskytovateli dohodnutou cenu. Smlouvy, licence, platební
podmínky (včetně sankce za neplnění povinností, zpracování osobních údajů,
poskytnutí součinnosti, mlčenlivosti apod.) tímto nejsou dotčeny. Smlouva může být uzavřena pouze v českém
jazyce. Smlouva je poskytovatelem archivována a na základě žádosti kupujícího
je možné mu ji poskytnout.
2.
Změny
ve smlouvě
Jakékoliv změny ve smluvních podmínkách
musí být vyhotoveny v písemné formě a řádně podepsány oběma smluvními stranami.
V případě jednostranného právního jednání může být smlouva upravena pouze
jednou stranou.
3.
Vypovězení a ukončení smlouvy poskytovatelem
Poskytovatel
je oprávněn od smlouvy odstoupit v případech stanovených v Občanském zákoníku.
Dále v případě prodlení objednatele s plněním jakékoliv jeho povinnosti
vůči poskytovateli trvajícího déle než třicet dnů, nebo, že ze závažných důvodů
nebude schopen splnit smlouvu (pokles tržeb, změny v cenách na trhu,
dodavatelská nespolehlivost aj.), bude mít důvodné pochybnosti o platební
schopnosti objednatele (např. dojde k zahájení insolvenčního či exekučního
řízení ohledně objednatele apod.).
Pokud
smlouva zavazuje poskytovatele produktu k výkonu opakované nebo nepřetržité
činnosti anebo takovou činnost strpět, lze smlouvu, s ohledem na uvedené
skutečnosti v předchozím odstavci, jednostranně vypovědět ke konci
kalendářního čtvrtletí písemnou výpovědí podanou alespoň tři měsíce předem.
Je-li smlouva vypovězena, zaniká uplynutím výpovědní doby s účinky do
budoucna. Výpovědní lhůta začíná běžet od 1.dne následujícího měsíce.
Odstoupení
či jiný zánik smlouvy uzavřené s kupujícím (spotřebitelem) nemá vliv na
trvání práv a povinností, které mají z povahy věci trvat i po ukončení smlouvy.
Jedná se zejména o práva a povinnosti týkající se sankcí za nesplnění povinností
(smluvní pokuty, úroky z prodlení, právo na náhradu škody), ujednání ohledně
řešení sporů, povinnosti mlčenlivosti, následků ukončení smlouvy, povinnosti
obstarat, aby poskytovatel nebyl odpovědný za právní či faktické vady podkladů objednatele,
a chránit poskytovatele před nároky třetích osob apod.
V
případě pochybností ohledně výše ceny odpovídající za již poskytnutému plnění
nebo práci a nákladům vynaloženým poskytovatelem za účelem plnění smlouvy se
použije sazba 1.000,- Kč + DPH za hodinu práce poskytovatele (až do maximální
výše dané výší ceny), pokud nebyla za tímto účelem sjednána ve smlouvě jiná
sazba.
Poskytovatel
není povinen vrátit kupujícímu (spotřebiteli) přijaté plnění dříve, než mu
budou doručeny příslušné produkty a veškeré související podklady nebo
spotřebitel prokáže jejich odeslání poskytovateli. Kupující (spotřebitel) v
případě odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodů, nese náklady spojené s
navrácením produktů a souvisejících podkladů poskytovateli.
4.
Odstoupení od smlouvy kupujícím (spotřebitelem)
Kupující
(spotřebitel) je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že poskytovatel bude
v prodlení s provedením a předáním konečného produktu déle než třicet (30)
dnů a tuto svou povinnost nesplní ani na výzvu kupujícího v dodatečně
poskytnuté přiměřené lhůtě, která nebude kratší než 15 pracovních dnů.
Ale,
v případě odstoupení od smlouvy, nebo jiného ukončení smlouvy bez udání důvodů,
nebo pokud nenastala skutečnost uvedená v předchozím odstavci, se kupující
zavazuje uhradit poskytovateli část ceny odpovídající již poskytnutému plnění,
byť částečnému, a to bez zbytečného odkladu po doručení jejich vyčíslení
poskytovatelem. Odstoupením od smlouvy se ruší závazky vyplývající ze smlouvy
od počátku s výjimkou těch ujednání, které zavazují alespoň jednu ze smluvních
stran k nepřetržité nebo opakované činnosti, a ohledně kterých má odstoupení
účinky pouze do budoucna.
Poskytovatel
potvrdí kupujícímu (spotřebiteli) na jeho elektronickou adresu uvedenou ve
smlouvě přijetí odstoupení. Kupující bez zbytečného odkladu po jeho doručení
Poskytovateli. Využije-li kupující právo na odstoupení od smlouvy podle
předchozích odstavců, považuje se stanovená lhůta pro odstoupení za zachovanou,
pokud kupující odešle v jejím průběhu poskytovateli oznámení, že od smlouvy
odstupuje.
5.
Společná
ujednání ke smlouvě
Smluvní
strany se zavazují bez zbytečného odkladu si předat veškeré poskytnuté podklady
a výsledky své dosavadní činnosti, na které se vztahuje odstoupení či jiné
ukončení smlouvy, a rovněž ty, které nejsou vlastnictvím kupujícího nebo které
není kupující (spotřebitel) oprávněn užívat na základě např. Licence. Dále se
předají veškeré písemné i elektronické dokumenty obsahující informace, na něž
se vztahuje povinnost mlčenlivosti, nebo které obsahují obchodní tajemství
druhé smluvní strany, nebo vztahující se těmto informacím spolu s veškerými
jejich kopiemi, a žádné takové informace si neponechat v písemné, elektronické
ani žádné jiné podobě.
Právní
účinky odstoupení nastávají dnem doručení odstoupení od smlouvy písemné podobě
(nebo e-mailem).
V.
Platební podmínky
1.
Cena
za produkt nebo jeho části
Poskytovatel
vystavuje kupujícímu daňový doklad - fakturu, která bude obsahovat celkovou
výši ceny za produkt nebo její požadované části, výši nákladů, vícepráce, pokud
vznikly, číslo účtu poskytovatele, na který má být cena uhrazena společně s
variabilním symbolem, případně dalšími údaji pro identifikaci platby. Tuto fakturu poskytovatel
předá
v elektronické podobě, případně ji dle smlouvy zašle na uvedenou adresu
kupujícího nejpozději do čtrnácti dnů ode dne předání produktu nebo jeho části.
V případě pravidelného měsíčního plnění tak
poskytovatel učiní do osmi dnů od konce měsíce, ve kterém byla poskytovatelem
plněna smlouva.
2.
Zálohy,
poplatky
Poskytovatel je
oprávněn požadovat po kupujícím zaplacení zálohy (např. ve formě zálohové
faktury) ve výši a ve lhůtách sjednaných ve smlouvě. Pokud není ve smlouvě
ujednáno jinak, zavazuje se kupující uhradit poskytovateli zálohu ve výši 50% ceny
splatné do 10 dnů ode dne uzavření smlouvy.
V případě
pravidelného měsíčního plnění se kupující zavazuje uhradit pravidelné zálohy ve
výši 50% ceny za kalendářní měsíc nejpozději do 10 dní od začátku měsíce, ve
kterém má být poskytovatelem plněna smlouva. Povinnost platit měsíční poplatek
vzniká při předání přístupu kupujícímu do administrace produktu.
3.
Smluvní
pokuty, úroky z prodlení
Kupující se
zavazuje zaplatit poskytovateli smluvní pokutu ve výši 0,5% z dlužné částky za
každý den prodlení v případě, že poruší svou povinnost uhradit řádně a včas obdrženou
fakturu nebo měsíční zálohu.
V případě
neuhrazení vystavené faktury do deseti kalendářních dní od data její
splatnosti, a pokud kupující nebude komunikovat, nepovede aktivní kroky a
neprokáže snahu fakturu nebo zálohu uhradit, může dojít ze strany poskytovatele
k vystavení upomínky kupujícímu. Každá následující upomínka, která bude
vystavena vždy po sedmi kalendářních dnech, je pak o 500,- Kč vyšší než
předešlá.
VI.
Reklamační
řád
1.
Uplatnění reklamace
Kupující
má právo si zkontrolovat dodaný produkt nebo jeho část co nejdříve po jeho
převzetí a přesvědčit se o jejich funkčnosti a množství. Jestliže kupující
zjistí vadu produktu, oznámí to bez zbytečného odkladu poskytovateli, a to
nejpozději do šesti měsíců, v případě podnikatele do třiceti dnů, ode dne
převzetí, a v případě, že se jedná o vady kryté zárukou, nejpozději do uplynutí
záruční doby, nejpozději však do dvou let.
Kupující
oznámí vady produktu a uplatní zvolené právo z vadného plnění písemným
oznámením, případně jakýmkoliv jiným způsobem, který poskytovateli umožní nepochybnou
identifikaci. V oznámení kupující označí zjištěnou vadu nebo přesně popíše, jak
se vada projevuje, a uvede nároky, který vůči poskytovateli uplatňuje. Právo z
vadného plnění je možné uplatnit samostatným oznámením. Poskytovatel je povinen přijmout
Oznámení v
jeho sídle či provozovně.
V
případě, že poskytovatel v návaznosti na uplatnění reklamace kupujícího neodstraní
oznámené vady v přiměřené lhůtě, či oznámí-li kupujícímu, že vady nelze
odstranit, může kupující místo odstranění vady požadovat přiměřenou slevu z ceny,
nebo odstoupit od smlouvy.
Kupující
má právo na úhradu nutných nákladů, které mu prokazatelně vznikly v souvislosti
s uplatněním nároků a pokud tyto náklady uvede v oznámení nebo jiným způsobem
oznámí poskytovateli ve lhůtě pro uplatnění nároků.
2.
Vyřízení
reklamace
Poskytovatel rozhodne o reklamaci
kupujícího ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů ode dne jejího
uplatnění. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému
posouzení vady. Poskytovatel vydá kupujícímu písemné potvrzení obsahující údaje
o tom, kdy kupující své nároky uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení
reklamace kupující požaduje.
Poskytovatel
zašle písemné potvrzení o vyřízení reklamace, které obsahuje údaje o datu a
způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího
trvání, případně odůvodnění zamítnutí reklamace, a další vhodné dodatečné
informace (např. kdy a kde je produkt připraven k vyzvednutí apod.). Toto
vyjádření k reklamaci musí být kupujícímu doručeno nejpozději ve lhůtě
třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace.
V případě, že reklamace nebude v této lhůtě poskytovatelem vyřízena,
vznikají kupujícímu stejné nároky, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
V
případě, že je právo na odstranění vady uplatněno podnikatelem a neodstraní-li poskytovatel
vady produktu do třicet dnů ode dne uplatnění reklamace, může podnikatel
oznámit poskytovateli, že hodlá odstoupit od smlouvy, nebo poskytnout
dodatečnou lhůtu na odstranění vady, pokud si bude vyžadovat delší dobu. Pokud poskytovatel
neodstraní vady ani v této dodatečné lhůtě nebo oznámí-li před jejím uplynutím,
že vady produktu neodstraní, může podnikatel požadovat přiměřenou slevu z ceny,
právo na odstoupení od smlouvy tímto nezaniká.
3.
Vadné
plnění a odpovědnost poskytovatele za vady
Poskytovatel
odpovídá kupujícímu za to, že produkty nebo jeho části jsou předány v objednaném
množství, a v době odevzdání mají kvalitu provedení, jsou plně funkční dle
požadavků zanesených ve smlouvě, vyhovují ostatním požadavkům právních
předpisů, a je možné je použít v souladu s účelem smlouvy.
Poskytovatel
neodpovídá za jakékoliv vady produktu nebo jeho částí způsobené v důsledku
jejich nevhodného užití (např. neodborného zásahu do dodávky systémového a
programového vybavení a prostředí, nesprávné obsluhy apod.), způsobené kupujícím
či třetí osobou. Reklamace se tak nevztahuje i na případnou nekompatibilitu či
problémovou funkčnost produktu s počítačovými programy a hardwarem, na které poskytovatel
kupujícího upozornil, ale kupující nerespektoval.
Poskytovatel
neodpovídá za jakékoliv vady způsobené zejména vadami dodávky, jejími chybnými
výstupy, sdělením nesprávných údajů kupujícím, nebo jejich chybnou
interpretací, předložením či použitím chybných souborů kupujícím, zavirováním
lokální sítě kupujícího nebo jeho počítačů počítačovými viry (spyware, malware
apod.), útokem hackerů nebo jiným obdobným vnějším útokem, nesprávnou funkcí
technického vybavení, operačního systému nebo sítě, či programů jiných výrobců,
které běží současně s produktem či mají na jeho správný běh vliv, výpadkem
internetového připojení, nesprávnou obsluhou správcem systému kupujícího. Smluvní
strany se dále dohodly, že výše předvídatelné škody, která může vzniknout v
souvislosti s plněním smlouvy poskytovatelem, činí částku ve výši
maximálně 30% z ceny produktu nebo jeho části, která vedla ke vzniku škody.
4.
Práva
kupujícího z vadného plnění
Představuje-li výskyt vady
produktu
porušení smlouvy, má kupující dle své volby právo na:
a) odstranění vady, pokud lze
odstranit
nebo
b) přiměřenou slevu z ceny
produktu nebo jeho části; nebo
c) odstoupení od smlouvy.
Volba
nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Jak již bylo dříve uvedeno
v těchto všeobecných obchodních podmínkách, kupující nemá nárok na náhradu
ušlého zisku, případně nárok na proplacení škody z vadného plnění
produktu.
VII.
Ochrana
osobních údajů
1.
Kupující
souhlasí
se zpracováním svých osobních údajů, jimiž se rozumí jméno a příjmení, adresa
bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, e-mailová adresa,
pohlaví, číslo bankovního účtu a telefonní číslo a uděluje souhlas se
shromažďováním a zpracováním svých osobních údajů poskytovateli.
2.
Nakládání
s
osobními údaji kupujícího podléhá úpravě zákona 101/2000 Sb. o ochraně osobních
údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
3.
Kupující
souhlasí
se zpracováním osobních údajů poskytovatelem, a to pro účely realizace práv
a povinností vyplývajících ze smlouvy. Nezvolí-li kupující jinou možnost,
souhlasí se zpracováním osobních údajů poskytovateli také pro účely zasílání
informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních
údajů kupující uděluje dobrovolně a může jej kdykoli bezplatně pomocí odkazu
uvedeného na konci obchodního sdělení odvolat. Souhlas se zpracováním osobních
údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě
znemožňovala uzavření smlouvy.
4.
Kupující
bere na
vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském
účtu, při objednávce provedené z Webového rozhraní obchodu) uvádět správně
a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat
poskytovatele o změně ve svých osobních údajích.
5.
Zpracováním
osobních údajů kupujícího může poskytovatel pověřit třetí osobu, jakožto
zpracovatele. Aktuální informace o zpracovatelích osobních údajů jsou uvedeny
na webové stránce poskytovatele a případně budou rovněž zaslány kupujícímu na
jeho žádost.
6.
Osobní
údaje
budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v
elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě
neautomatizovaným způsobem.
7.
Kupující
potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se
jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
8.
V
případě, že by
se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho
osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího
nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na
účel jejich zpracování, může:
·
požádat
poskytovatele nebo zpracovatele o vysvětlení,
·
požadovat,
aby poskytovatel nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý
stav.
5.
Požádá-li
kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu
poskytovatel povinen tuto informaci předat. Poskytovatel má právo za poskytnutí
informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující
náklady nezbytné na poskytnutí informace.
VIII.
Závěrečná
ustanovení
1. Veškerá ujednání
mezi poskytovatelem a kupujícím se řídí právním řádem
České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní
prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto
nejsou dotčena práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních
předpisů.
2. Poskytovatel není ve
vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování
ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
3. Všechna práva k
webovým stránkám poskytovatele, zejména autorská práva k
obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga
a dalšího obsahu a prvků, náleží poskytovateli. Je zakázáno kopírovat,
upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu poskytovatele.
4. Poskytovatel nenese
odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů
třetích osob do smlouvy nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením.
Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by
mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která
by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně
užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a
užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým
způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
5. Kupující tímto
přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu §
1765 odst. 2 občanského zákoníku.
6. Kupní smlouva včetně
obchodních podmínek je archivována poskytovatelem v
elektronické podobě a je přístupná na vyžádání pouze kupujícímu.
7. Znění všeobecných
obchodních podmínek může poskytovatel měnit či
doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu
účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
8. Přílohou obchodních
podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od
smlouvy.
Tyto obchodní
podmínky nabývají účinnosti dnem 01.01.2021